lördag, juni 30, 2007

Rounder-stegen - "Halvvägs in i högvarv"

Ja nu tänkte ja fortsätta min miniartikel-serie här, för er som glömmer fort så skrev jag sist om att jag kvalade vidare till Round 3 och ett steg närmare mycket mer pengar!

Round 3

Typ: Sit & Go 10 personer
Buy-in: 112,50$
Vinst: 1-4e - Kval till Round 4, och 5e får spela om Round 3
Resultat:
Efter en lång väntan startade spelet och jag hade ställt in mig på att spela extremt försiktigt och inte chansa för mycket i onödan eftersom de fanns så många platser till nästa omgång.
Står på 1500 och stampar ett bra tag innan jag börjar ta upp småpotter och hamnar runt 1800 ett bra tag.
Plockar upp 10 7 på BB, chippisen med 5000 synar och jag gör en enkel check. Floppen kommer 5 8 7, jag bettar på runt potten och chip synar, turn 10, här känner ja mig ganska säker och bettar ännu e gång runt pott och tror ni intefan att han synar?! Tillslut visar river J ja checkar, han bettar ut runt 600 och jag känner att ja måste syna, då har han alltså lyckats plocka upp stegen med QQ och jag är farligt nära att vara ute med 200 i marker.
Går all in på ett par händer och får ingen syn men fina blinds tillslut får ja en syn men dubblar, och direkt efteråt får jag KQ utg och höjer upp svaga 2BB och chip ställer, men jag står på mig och synar han visar J8 och prickar äckel J på floppen, men lyckan tar i och ger mig en underbar stege som ställer mig tillbaka på 1800.
Efter det hände inte mycket utan får en liten minizon där ja plockar småpotter hela tiden då ja skrämt upp alla. 6e platsaren åker och bubblan är spräckt, men ja vill ju inte precis ha en rematch i Round 3! Så ja får A6 och höjer i mitt pos och får en all in (ca 1500) mot mig, och med mina 2850 blir ja lite osäker men synar och han visar upp A9, fuck tänker ja...men behöver inte sura länge för än ja ser 6an på bordet och där försvann sista platsen, slutade alltså 2a där och är hjärligt välkommen in till de sista steget innan finalbordet!
Placering: 2a
Vinst? Oja!
=================================================
Nu är de bara en nivå kvar där hela 5 person går vidare till den sista delen och ett riktigt fint förstapris! Bara att hålla tummarna för att ja kan lyckats klonka mig till de härliga pengarna!

Inga kommentarer: