tisdag, juni 05, 2007

Officiell sommar och solen ler!

Har hänt en del sen jag skrev sist (vilket inte var länge sen =)), dels så gjorde jag min sista tenta igår, för en som undrar så innehöll den Vågrörelser, Atomfysik och Kärnfysik. Första sidan på den tentan var hemsk, hade inte mycke poäng där första gången jag kollade, sen så kom ja i nån sorts Fysik-trans och bara bombade på med formler och tankar...helt sjuk, ja var i zonen som pokersnubbarna brukar kalla det. Så får hoppas att ja fick över 13 poäng så ja blir godkänd och kan forsätta till något som ja vill läsa =) Officiell

Jag jag slog på mobilen idag så poppade det upp en jäkla massa sms. Dels var de farsan som hade ring och var väldigt ivrig på att säga något och dels ett sms från någon som sa att den kanske hade fixat ett sommarjobb åt mig. Så ja började med att ringa upp de okända numret (för vem vill inte ha ett sommarjobb?!) vilket visade sig att de var min syster som hade snacka med sin chef som ett eventuellt sommarjobb för mig som helpdesk, vilket nu var ganska aktuellt nu, så vi får se om de går vägen.
Min far hade då en koppling till den här händelsen, han ville berätta att min syster ringt =), han är så snäll!
För någon månad sen hade ja inget jobb, nu har ja chans på två till och med, underbart! Känns som att den här sommaren iaf kommer innehålla inkomster så man kan unna sig lite.

Och pokern har väl inte ändrats så mycket sen senast, men däremot gjorde jag de idiotiska och försöka spela efter en tenta, de går bara inte man är så slut i huvet. Gjorde totalmisstag och gick back 150kr, men men sånt som händer, bara att se till att de inte händer ännu en gång.

Så alla som jobbar, jag har just nu semester! De är riktigt härligt så se till att komma bort från skrivbordet och ut i solen! De är sommar nu, njut av den medan den är här!

Inga kommentarer: