fredag, juni 29, 2007

Rounder-stegen - "De två första stegen"

Vet nån vart sommaren tog vägen? Klart de ska vara sol när jag jobbar, men nu när man blivit ledig så är de så molnigt de bara kan vara och regnet ligger precis ovanför en...äh sånt ger en fin poker-atmosfär!

Det här kan bli en kort artikelserie men ni ska iaf få följa med mig när ja ska försöka mig på att klättra upp en Rouder-stege och förmodligen en vinst på 3000$.

Round 1:

Typ: Sit & Go 10 personer
Buy-in: 5$
Vinst: 1a & 2a plats - Kval till round 2
Resultat:
Den här nivån försökte jag mig på två gånger utan något bra resultat, första gången blev de all-in med KK och mötte såklart den klassiska AA och drogs ut som 7a eller något sådant.
Andra gången hade jag AJ och fick, efter en höjningsrunda preflop, en fin flop med J som högst så ännu en gång blev de all-in och mötte pocket Q, mycket klumpigt spelat men ibland tänker man inte.
Placering: 7 resp 6
Kval? Nej
=================================================
Round 2:

Typ: Sit & Go 10 personer
Buy-in: 25$
Vinst: 1a & 2a plats - Kval till round 3, och 3e får spela om Round 2.
Resultat:
Köpte in mig till den här eftersom jag inte orkar med att spela första ronden när de ändå bara finns 2 prisplatser, här finns ju ändå chansen att få spela om andra omgången igen.
Var ganska segt i börjandå jag spelade thight och försökte få lite utav de bättre korten så ja kunde köra så säkert som möjligt. Men efter att ha förlorat en pott på närmare 1000 så låg ja lite under 1000 och kände att ja började dala i spelet så ja plockar upp 99 i sen pos en person i mittpos höjer ganska lågt vilket i vanliga fall brukar betyda monster vilket jag inte tänkte på, så ja ställer och få syn efter en liten tankestund. Som sagt, de blir alltså mina 99 mot KK och lyckan är framme och ger mitt 9an på floppen.
Efter den dubblingen gick de bara framåt plocka potter efter potter och var plötsligt uppe på 8000 när vi var fyra vid bordet och dominerade bordet. Slår även ut en person till och hamnar på 1100, sen kan ni ju bara gissa hur de gick därefter =D...vart en underbar vinst och en token till Round 3!
Placering: 1a
Vinst? Ja
================================================
Mer kommer under ett senare tillfälle, men för att summera allt så blir det snart det tredje steget i Rounder-stegen och ett kliv närmare 3000$, men de är fortfarande långt kvar!
Mer info kommer!

Inga kommentarer: