söndag, juni 24, 2007

Money, money, money!

Nu var de verkligen ett tag sen ja skrev här. Har haft en liten semester ifrån bloggen nu och mycket har hänt vill ja lova, mycket kul!

Folk som har hängt med här har förstått att ja hade ett jobb på G som helpdesk med hjälp av min syster. Så ja skulle på en intervju där på en tisdag, så ja åkte dit (det var en regnig dag såklart, allt för att ja inte ska se bra ut!) och mötte IT-chefen och vi satte oss ner och snackade lite, de var en riktigt trevlig intervju då han små snackade lite om vartannat. Han frågade en del om vad ja kunde och inte kunde, vi snackade väl en halvtimma skulle ja tippa på sen emot slutet av intervjun sa han bara att:
-"Jag tror att du kommer passa utmärkt här"
Sen var de klart, så nu har ja två jobb! Ett via Manpower och ett där, perfekt!
Så imorgon då så bär det av mot första jobbet, har inte sån jättestor aning om vad som kommer att ske men de är bara att jobba på, de brukar ja ju vara bra på!

Och hur har de då gått på pokersidan?! Jorå...internet har ju inte gått nå vidare precis, ja chansar för mycket ibland vilket blir min nedgång, måste träna bort såna dumma beslut!
Däremot på livesidan går de utmärkt! Brorsan drog över mig till Club 7 och vi körde en freeze med 300 kr buy-in. De blev två bord (kommer inte ihåg hur många vi var exakt!) så turneringen blev inte speciellt stor men jag klagar inte =)
Jag började med att spela super thight, såklart är de inte meningen utan mer att jag inte är van vid livespel. jag lyckas väl ta hem 3 småpotter och förlora en del också innan finalbordet.
Alla startade med 7500 i marker och vid finalbordet hade jag väl runt en 12500 så ja kan ju inte påstå att de gick så bra.
Efter några händer plockar jag upp AQo i BB har jag för mig, en ganska lös person höger med sin lilla stack, personen innan mig synar och jag synar (eftersom ja speladeäckelthight) floppen visar en Q med några andra betydelselösa kort. Så de blir check från killen innan mig ja höjer och shortisen trycker in. Killen brevid foldar och jag synar utan någon närmare betänketid.
På något sätt då så blev de en split vilket jag inte blev speciellt glad över. Det var den närmaste action ja fick på ett bra tag.
Mitt mål för turneringen var att komma iaf top5 vilket jag gjorde, 3 fick pengar.
Så när vi var 5 kvar var jag runt medel med 12000. Brorsan hade väl runt 20000 och han får ett megaflyt där och tar ut en shotstack och andraplatsaren. Så vi är tre kvar, när min bror ännu en gång slår ut den tredje, så nu stod de bara mellan mig och min bror, han hade säkert runt 85000 och min ministack med 11000 så första handen jag får går ja all-in och min bror synar.
Jag visar upp A5 och han har Q9 och där dubblade man upp. Samma sak på tredje handen A5 mot Q10. Efter den andra handen tar jag upp JJ och får en till uppdubbling. Nu har vi ungefär samma stack och kan spela riktig poker!
Jag har då aldrig fått så många bar händer som då och när min bror sitter på ungefär 20000 höjer han, jag kollar ännu en gång ner på JJ, steker ett tag och går därefter all in, syn och han visar upp Ax...knecktar håller och jag tar hem segern!
Första gången någonsin ja har kammat hem pengar i ett livespel (om inte homegames räknas!), sån härlig känsla, de blev iaf en 1600 kr i förstapris, inte allt fy skam för en student!

Så de är väl ungefär det som har hänt, så imorgon börjar en jobbarvecka och om man har tur så kanske man kommer ner på klubben en gång till innan sommarens slut iaf!

Ha de fint i värmen!

3 kommentarer:

Karin sa...

Grattis till jobben! Kanon ju!

Men, bara för att vara dryg: "Ja" är ett positivt svar på t ex en fråga. "Jag" är ett ord man använder om sig själv.

Ex: Är jag dryg? Ja, det är jag.

See the difference? :D

Bagera sa...

Tack..ska bli kul att få hoppa in på IT sektorn en bit och se hur det är där.

Haha jo ja vet att de heter "jag" men ibland så missar man bara, är expert på att trycka för löst på den sista bokstaven =D

Anonym sa...

jonas is the man in poker, bara utveckla vidare. Du har nog bra chanser att bli en riktigt bra pokerspelare vilket din så kallade "livevinst" bevisar:D