torsdag, maj 24, 2007

Livets eviga loop

Som många kanske vet så är jag en tänkare, en som tänker mycket (ibland för mycket för mitt bästa) och de blandat med fysik blir en mycket rörig gröt av de hela. Men många gånger har jag faktiskt kommit fram till många goda beslut genom det, så de finns både bra och dåliga sidor med det (fråga mina förra lärare..dagdrömmaren själv!)

En sak som flygit förbi mig många gånger är att livet verkligen går i vågor, ena stunden går att hur bra som helst oavsett hur du handlar i dessa situationer, sen kommer de gånger där du verkligen försöker göra allt rätt men oavsett hur du handlar i situationen kommer de alltid bli en/flera konsekvens(er).
Det är det som är livet, livet ska ju inte så klart vara en enda rak väg för vem skulle bli lycklig i längden då?!
Att vara varken eller av de ovanstående situationerna är något man måste vara förr eller senare...men...de finns ett scenario till, det är när du är något av både och. Livet rullar på och ger dig kort sagt allt du bett om, men de finns fortfarande tomrum, asså vem skulle inte säga nej till en 50" LCD TV av högsta kvalitet men alla exklusiva funktioner och tillbehör, men de är oftast inte det man verkligen längtar efter.
Det är då man tror att dessa saker man införskaffar ska komplitera det man söker, men gräver dig endast djupare nedåt, lite som kvicksilver, ju mer du kämpar emot desto fortare kommer du begravas.

Vet inte exakt vad detta beror på men skulle kunna vara att när du har haft det bra under en längre tid har man oftast svårt att komma ur att de har börjat dala nedåt men livet pulserar ändå i sin takt och drar dig bort från allt. Sen vaknar du upp en dag då du helt plötsligt inte känner igen dig, du vet att det är du men de är ändå något som fattas.

Alla situationer behövs för att kunna uppleva den verkliga lyckan, sådant som alla söker men förstår inte att man måste uppleva regn innan solsken, de kan regna i månader men solen kommer alltid tillbaka. Frågan är då om den kommer att lysa som du hade tänkt dig?!

3 kommentarer:

Karin sa...

Inte oroa sig lille bror, solen kommer att lysa mycket starkare än du visste att den kunde. Ta det från en som vet...

Bagera sa...

jo den gör väl det får man hoppas.Det värmde iaf jättemycket de du sa =)
Tror ja först och främst måste hitta mig själv innan jag kan fortsätta, och hur man gör de kommer man väl på, på vägen =)

Tack min kära syster!

Karin sa...

Börja med att leta mellan soffkuddarna, helt otroligt vad man hittar där!! :D

Any time, käre bror!