lördag, maj 12, 2007

Total Eurovision!

Nu är de schlageryra här i Karlstad, i alla fall hos mig!
Jag måste ju säga att det verkligen har varit mycket kreativitet under det här årets Eurovision, både på gott och ont. Mycket nytänkande om jag säger så.
Men nu är det snart dags för att börja ge poäng så ja återkommer med en hel bunt med kommentarer om alla bidragen lite senare!

Hörs!

=================================================================
UPDATE: 00:03

Ush! stortilt...Lebbarna vann, visst ja föredrar ju hellre dem än discokulan, fy fan hur tänker folk när de röstar på en dansande discokula som sjunger (eller skråmar) något om att dansa 1,2,3.
Men men Sverige fick ju ändå lite röster...av grannländerna! Sympatiröster eller vad?! haha.

Men som sagt så var det en mycket kreativ eurovision som bjöd på mycket underhållning och konstnärlig anda. Plus att det ändå var ganska spännande även fast Sverige var totalt ute och cyklade i regnet!
De flög 12 poängare hit och 10 poängare dit..ända tills vi kom till Island, fy fan vilken brud alltså...ja började leta efter ett nummer för att rösta på henne! Hon gav Sverige 10 poäng, men jag gav henne 100 poäng! Ruggigt snygg!

Ok, hur var låtarna då?! Ja vi kan ju ta några som jag kom ihåg:
Bosnien - Grönsaken, den gående grönsaken..behöver ja säga mer?
Spanien- Blanda 2L Justine Timberlake och 2L Westlife och tillsätt falsk sång.
Irland - Jag somnade här och missade tyvärr de mycket bättre Finland
Grekland - En nostalgitrip till föregående år med nästan helt liknande låter "shit-jag-är-så-matcho"-låt med "Shake" med i låten.
Frankrike - Kattmannen med de avskurna kulorna!
Ryssland - Den här sången skulle passa utmärkt som intro på en strippklubb.
Tyskland - För strikt språk för att kunna sjunga, han höll ju på att vrida underkäken ur led för att få till orden rätt.
Ukraina - Discokulan!! Och åters miffopris går tiiiiiiill.......Iprenmannens största rival, DiscoBigBoo!
Rumänien - Skit..men ändrades till en väldigt snygg blandning av olika språk, snyggt!
Bulgarien - När de började dunka på trummorna fick ja upp ögonen för dom..tills hon började sjunga..hon passar verkligen hos kråkorna, kraa, kraaaaaa!
Turkiet - "Shit vi kopierar Greklands "shake it" men ändrar lite här och där och sätter in en popstjärna så har vi segern!" Det där funkar inte, fatta!!
Lettland - Jag älskar verkligen duo, trio, quardo och vad de nu heter, grymt..om man tog bort hattarna!

Alla tycker ju olika så de kanske fanns något bra hos Discokulan...frågan jag ställer mig då är vart fanns det som var bra?! Hoppas Ipren mannen ställer upp nästa år så dom kan battla varandra sen, ush!

När jag satt och tittade på Eurovision tänkte jag på att de finns tre sorters intresseområden när det gäller framträdande och sång:

Den Fartfyllda , underhållande: Här är de ofta glad musik med väldigt underhållande nummer där man bara sitter fastklistrad och vägrar släppa ögonen ifrån tvn..ögon och öron godis!
Den konstiga, Freakshowaktiga: Nästintill Motsatta på det övre, här har vi allt konstigt med plojnummer och helskum sång, här måste man även kolla klart, de går inte att slita sig hur mycket man än vill, konstigt att man inte både blir blind och döv!
Gråzonen: Här låter allt som det har gjort de senaste 10 åren, man kan lyssna på max 5 sådana nummer innan man måste byta ett tag för att inte få förlorad hörsel av alla entoniga ljud.

Ja som sagt så är gråzonen värst, man står bara inte ut efter ett tag.

Så nu är eurovision slut ännu en gång och en ny "mästare" har korats, vilket inte (Enligt mig) var det bästa för titeln, enligt min lista skulle de ligga runt minuslistan.

Va tycker ni?! vilka skulle vunnit?!
Jag diggade inte eurovisionlåtarna så mycket det här året men däremot kreativiteten som alla hade, de hittade på nya saker som gav eurovision ett friskt andetag vilket jag hoppas att det håller i sig framöver också, mycket underhållade!

Det här är Jonas, Direkt från Karlstad! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha ja det var inget vidare i år eller dom andra åren heller. Förstår inte hur folk i andra länder korar såna usla "iq 0 skrivna låtar" räcker med tre text rader högts så vinner man, bara om den hackar sig fast i hjärnan först! gaah skit som sagt!

Plzd2beatU sa...

Island skulle ha vunnit.. lätt! Helt sinnes att dom inte ens gick vidare från kvalomgången.. men ett gäng balter och slaver gick som bekant vidare och kusinröstningen fortsatte tyvärr även i finalen

Bagera sa...

Haha Henka du har så rätt så, lägg till en vissling i låten så är den på toplistan sen och skär sig fast i varje persons öron.

Men som min bror säger så var islands riktigt bra faktiskt och jag tror att fler utav de länder som inte kvalade in hade bättre låtar en de som var top 10 det här året, aja nu är det iaf över och den här tråden släpper ja till nästa gång =)

Förvänta er ett nytt inlägg om några timmar!