måndag, maj 07, 2007

Gränser och utmaningar

Nu var det ett tag sen man skrev här så får ta igen en del.
Jag har kommit in ett stadium nu där jag testar mina gränser för vad jag vågar och inte, som en del kanske vet så var jag ganska feg under en stor del av min barndom som fortfarande sitter i lite, höjdrädsla är ju en av dem (som jag ändå inte tänker ändra på =D), tatueringar har jag även velat gjort länge men aldrig vågat, nu vill jag men nu är de istället en pengarfråga, så vi får se hur det blir med den saken hade i alla fall tänkt att presentera min tatuering för er så kanske man kan få en kommentar om vad ni tycker är bra/dåligt?!

Fan, mupp-blogg den vill inte ha ner bilden här, aja de fungerar väl ändå. Bilden jag hade tänkt mig finns där uppe, men...de ska bli lite justeringar, över- och under-"strålen" ska bli lite längre så de går upp emot triceps resp. ner på underarmen. Det är vad jag hade tänkt mig, så nu är de bara att printa ner vad ni tycker, är den ok eller inte, vad är bra, vad är dåligt osv. SKRIV =D

Jag skulle ner på stan i Lördags för att se hur mycket en såndan tatueringskulle kosta mig. I Karlstad finns det 2 stycken tatuerare som egentligen kommer från samma tatuerarfirma =) (Det är även något ja har känt obehag med , tatuerare, ser så hårda ut...hårda killar de där! =D)
Första jag gick till heter "Deep Skin Tattoo", där var de jätte trevliga, de var en tjej som stod i kassan dessutom så "fear"-faktorn sjönk..så ja berätade hur ja ville ha min tatuering osv, så där hamnade priset runt 1500-1800kr (Vilket jag då tyckte var lite dyrt).

Därefter gick jag till den andra tatueringsstudion som heter "Exclusive Tattoo", jag måste ju säga det att han som äger den har gjort stället riktigt snyggt, han har som ett litet museum där så de var riktigt trevligt! Meeeen...när jag står där och väntar på att ja ska få någon att snacka med (jag står alltså och tittar på tatueringar, hur fan får man personer att se en då tro?!)
så när jag är mest inne i mitt tittande så hör jag en engelsk röst med brittisk accent:

- "Do you need any help?!"

Jag hajade ju till, jagvar ju inte precis beredd på att en snubbe stod bakom mig. Det var alltså tatueraren och där gick "fear"-faktorn upp igen, inte bara att han var en "tuff" tatuerare utan även brittisk, hur lätt är det egentligen att diskutera tatueringar på engelska?!
Men jag berättade om min tattuering som jag ville ha de osv då säger han:

- "This is your frist tattoo right?! This where popular around 2 years ago but nowdays tribals is oldschool" Jag trpor han sa något sånt, var ju skitsvårt att hinna med hans dialekt!

Så då frågar ja han vad som är "inne" nu om manvill ha nått sådant på armbågen?!

- "Well, its not whats "in" or not....bla bla bla"

Kom inte ritigt ihåg vad han sa, kanske för att ja inte förstod allt men men, han sa iaf efteråt att om jag ändå skulle vilja ha en sån så skulle det gå på ungefär 1500-2000kr på rak arm =D.

Så om de ska bli en tatuering så blir det nog "Deep skin tattoo" eftersom jag inte känner för att snacka med en engelsman eftersom de då kan lätt bli missuppfattningar (Ta inte illa upp nu utan de är mig det är fel på =D), dessutom kan man ju försöka pruta ner priset genom att säga att man fått ett billigare pris hos den andra osv hehe.

Nej fan också, nu har inlägget blivit så ruggigt långt igen, men här sätter vi punkt för idag!
Skriv bara nått kort om vad ni tycker om det, skriv vad ni känner och om ni hittar något som skulle passa bättre så skicka med det också! =D

Ha de!

Inga kommentarer: