onsdag, maj 02, 2007

Live-Poker

Snart är det dags för lite livepoker, äh de är ingen speciell turnering, inga pengar att vinna utan bara "andra" priser som ja inte riktigt vet om än. Men de kan ju vara kul att spela lite, den som vinner får ju dessutom titeln Karlstads bästa studentspelare. Haha attraktivt!
Mer om det lite senare!

Har funderat och skissat upp en alternativ tattuering som jag skulle vilja ha, men än så länge ligger den på is (..å snart på mitt skinn hehe!)

=================================================================

UPDATE: 22.28

Nu är ja äntligen hemma igen, och såhär gick turren:

det kom 34 st villiga spelare med 5000 var i marker. Blindsen började med 25/50 och höjdes var 30 min, och jag kan ju säga det att tiden gick fort och blindsstrukturen var brant som fan.

Jag fick sätta mig på bord 4, det var en väldigt thight bord så de vart inte så värst mycket action. Men såklart så var jag den första som eldade upp spelet lite:

Jag sitter på tidigt pos och tittar ned på AJ (blindsen låg på 25/50) ja höjer till 150 tror ja de var, Fi synar och någon mer på sen pos.
Floppen kommer Js, 9s, 7s.
Prickade ju J men dessvärre ser färgen farligt ut, men ja lägger ut en bet på 400, Fi tänker en bra stund innan han synar, Fi2 lägger sig.
Det är nu ja börjar fundera om Fi verkligen skulle kunna fått färgen, eller kanske har ett färgdrag med As på toppen.
Turn 9c.
Nu tänker ja att om han skulle sitta på ett färgdrag skulle ja kunna skrämma han med att försöka visa att ja har ett triss.
Så ja betar ut runt 800 (kör på lagom i det fallet), Fi funderar ett bra tag, vad han tänker på vet jag inte kanske varm korv eller nått (han var ganska knubbig).
Fi tar tillslut kommandot med att ställa in runt 3000, där känner ja att han verkligen har suttit färgen eller är grymt modig av sig.
Så jag fick ju folda efter en lång tankestund.

efter den läg jag runt 3200 och var ganska short i jämförelse med de andra.
Efter någon runda till är jag ännu en gång i tidig pos men den här gången med QQ den här gången är blindsen uppe i 50/100 så jag höjer med 400, Fi (en annan Fi) som sitter i mittenpos reraisar till 800 alla lägger sig då min tur kommer, jag hade då något runt 2800 och var mer eller mindre tvungen att ställa.
Fi visar upp AK, blir alltså en coinflip och som tur så blir det till min fördel.
Därefter har jag runt 7000 i marker.

Kort därefter plockar jag upp KJ i BB och höjer ännu en gång till 400, två synar.
Floppen kommer två låga kort och en Q, regnbåge.
Jag betar ut 400 igen tror ja (vet inte varför) båda synar relativt fort. Så ja sätter nån på Ax.
Floppen kommer K. Här chockhöjde jag till 1000 eftersom jag skulle få någon att tro att jag bluffade. Efter långa betänketider från de två så lägger de korten.

Kort efter vart de paus. Sen flyttades vi till det tredje bordet då mina iskalla korthänder började träda fram. Hade en chipleader som hade lite mer än jag (jag hade runt 9400). de fanns två som positions höjde ganska ofta vilket gjorde mig ganska irriterad (1200 när blinds är 100/50 wtf?!)
Jag sitter på BB, chipleadern som satt på mittenpos höjde till sina vanliga 1200 (då önskade jag bara att ja hade fått AA så ja kunde sätta dit han så hårt!) SB tänker en lång stund på en all in vilket han viker av. Jag tittar då påmina kort.. AA..perfekt!
Det lilla idiotmisstaget jag då gjorde då var att ställa, vem skulle ha ställt sin stapel när priset är 98% av din stack då de är 80% chans att han bluffar?!
Jaja, jag fick ju iaf visa vart ja stod, sedan dess så slutade han stjäla.

En tid efteråt splittade vi upp bordet igen då vi fick flytta till bord 2. Korttorkan innan var då rena barnleken jämfört med vad jag då hade. Fick inget spelbart och när ja fick de hade två redan ställt så.
Sen när markerhögen var nere på 7000 och blind på 1000/500 ställde jag med 55 och fick syn av AA och där var jag ute. Kom iaf på 13 plats, inte allts fy skam då jag tycker att jag spelade helt ok.
Jag är desvärre lite för thight ibland men de är något man får jobba på!

nej nu blir de en SnG innan man går och sover!
God natt

2 kommentarer:

Vetgirig sa...

"Kort därefter plockar jag upp KJ i BB och höjer ännu en gång till 400, två synar.
Floppen kommer två låga kort och en Q, regnbåge.
Jag betar ut 400 igen tror ja (vet inte varför) båda synar relativt fort. Så ja sätter nån på Ax.
Floppen kommer K. Här chockhöjde jag till 1000 eftersom jag skulle få någon att tro att jag bluffade. Efter långa betänketider från de två så lägger de korten."

Chockhöjer till 1000 ? Potten är 1200 preflopp och efter floppen 2400 - så det är ingen speciellt konstig chock i den beten - snarare en stor gäspning.

Både beten på floppen och turn var väldigt låga! Enda skälet till att de synar på floppen är att du ger dem så goda pottodds.

Höja halva till 2/3-dels pott som fortsättningsbet. Dvs någonstans mellan 600-800. Din bet var helt enkelt för liten för att jaga bort dem på floppen.
De 1000 du betar på turn var ochså liten relativt floppen. Den skriker - SYNA MIG.

Bagera sa...

Jo jo kanske inte var en chockhöjning, men med tanke på vad som betades ut innan så var det en större bet.

Njaa tror inte riktigt att de satt och ränkade på pottoddsen vid det tillfället var inte precis proffs jag spelade med då, var ganska låg nivå.

klart de ska skrika syna mig, de skulle ju tro att ja bluffade som jag skrev. Visst någon av dem hade ju kunnat haft AK KQ KK men jag tog risken eftersom de inte visat någon som helst reaktion på att de hade någon av dessa händer.

Självklart hade ja ju kunna ställt men va hade de gjort för gott när jag var ute efter att de faktiskt skulle syna?!

Såklart hade ja ju dessutom kunnat betat mindre men de hade ja ju kunna fått båda med mig vilket jag inte ville.

Jag förstår vad du menar men ja tror du misstolkar det hela. Visst var beten på floppen för liten, de håller ja med om, men efteråt ville ja att de skulle tro att ja försökte stjäla potten och 1000 extra är ju inte fel vid det läget, ellerhur?!