tisdag, maj 22, 2007

Nattens SnG

Ok de här blir ett kort inlägg för ikväll kommer ett större imorgon.
Sitter just nu och spelar en SnG som går hyfsat, ligger chiplead nu iaf.

Jag sitter runt sen pos och plockar upp 99 två synar och jag höjer runt 5BB. Båda går med och floppen är regnbåge och har en J med men båda checkar och jag tar chansen att sno en pott vilket jag även lyckas med (inget speciellt med det =D)

En bit senare plockar jag upp 10 10 i, även den här gången, sen pos och en utav de som var med i förra potten är även nu med, bara han, och jag höjer även här runt 5BB vilket han synar efter lite eftertanke. Floppen kommer 7h, Ah, 6s.
Jag är ganska osäker men känns ändå som om jag skulle ha den starkaste handen vid det här laget så jag betar ut lite mindre än potten vilket gör att ja har kvar runt 950 i marker och den andra spelaren hade runt 3200 i marker. Han funderar ett tag och ställer sedan. Lite jobbig sits, men ja sitter och funderar ett tag på om han verkligen har prickat A eller om han kör på färgdraget.
Nu är det här beslutet kanske helt korkat, men jag kände på mig att killen körde på ett drag och jag synade. Han visar upp Kh Jh vilket visar att jag hade läst rätt och sådan tur man har så dyker det inte upp någon hjärter på varken turn eller river (Eller K J).

Jag tyckte jag resonerade bra där, ifördig var det en stor chansning men samtidigt har jag aldrig känt mig så säker förut. Så hur tycker ni, var jag en idiot som synade den där eller hade jag något acceptabelt resonemang?!

Samma sak hände när vi var tre kvar, plocka upp 99, floppen kommer ungefär Q, 8, 4...jag höjer, en ställer, känner samma sak här och synar..killen satt på K J och var då ute.
Finalen var ju bedrövlig! Jag har nästan 10 000 i marker och han runt 5000, men som vanligt så skiter de sig på de flesta HU och även här, hamnade på en 2a plats, inte så fy skam!

Njaa de där förlusten kändes inge vidare! Äh, enligt mig har jag gjort ett par fina drag så ja får trösta mig med det!

God natt! Skrivs mer imorgon!

Inga kommentarer: