torsdag, november 13, 2008

Bloggkändis for Dummies

Att vara en kändis i bloggatmosfären är inget enkelt jobb, men när man väl står på toppen finns det inga begränsningar. Så ni som ligger under mitt stora bloggimperium bör spetsa öronen noga nu för jag ska snart berätta hur man på 10 steg blir en bloggkändis, ni kan ju börja att lära er att räkna då detta är obligatoriskt för min kurs, Bloggkändis for Dummies!

Vem är jag då? Ja om ni inte vet de står det ju självklart att ni inte är insatta. Jag är personen som det alltid skrivs om i tidningar, syns i nyheterna och är inne på de hetaste festerna, ni skulle kortfattat kunna kalla mig Mr.Blogg!
Jag har ett stort antal unika besökare varje dag vilket brukar ligga på 6-8 personer beroende på dag då.
Det brukar alltid finnas en intervju om mig, min framgång och mina framtidsplaner. Dessa publiceras så klart exklusivt på den välkända tidningen "Värmlands grästidning" och förkortas VGT (så vi vet vad ni ska leta efter).
Nyheterna slåss ju gärna om att få exklusiva intervjuer med mig men tyvärr så kan endast ett fåtal få den lyxen, men så sent som igår blev jag filmad och intervjuad av Kanal 645 som jag vet att många kollar på dagligen.
Sist men inte minst så är det ju då festerna där jag är mest igenkänd, dessa fester är då så speciellt och unika att de har ett eget rum för bara mig, vilket brukar visa sig vara i mitt eget hem.

Så nu har ni en liten bakgrundfakta om mig som kändis och nu kommer det ni väntat på så länge nu, de 10 heliga stegen för att bli bloggkändis:

1. Utseende - Om du inte har ett perfekt utseende så kommer inga att besöka din blogg, det är det som är hela konceptet med en blogg, att visa att du finns och att du är snygg. Texten är bara överflöd för att du ska ha något att fylla ut sidan med.

2. Bilder - Fyll ut sin blogg med bilder på dig, bilder när du ska på fest, när du är på fest, när du sover, när du är vaken. Nyckelordet är "mig".

3. Dygnsblogg - Detta är nog det viktigaste steget. Det går ut på att du skriver om allt du gjort idag, har du sovit extra länge så skriv ett inlägg om det, har du klappat en katt så skriver du ett inlägg eller varför inte skriva ett inlägg om när du skrev det förra inlägget?!
Det som är det svåra här är att skriva obetydligt och osammanhängande, detta kommer ge ett extremt bra resultat då alla verkligen är intresserade av just vad du har gjort den här vackra dagen! Nyckelordet är ännu en gång "mig".

4. Titelbild - Lägst upp på bloggen ska det finnas en stor bild som visar vad din blogg heter och en stor Photoshopad bild på dig som den perfekta människa du är.

5. Marknadsföring - Nu är din blogg är färdig i sin helhet måste du locka till dig besökare, och det i massor! Så det du ska göra härnäst är en mycket effektiv metod vilket bär namnet - Operation ovän!
Den går ut på att du går in på andra bloggar och skriver allt negativt du kan komma på, därefter kommer besökare att attackera din blogg vilket kommer öka din status rejält!

6. Kändissteget - När du börjar få tillräckligt många besökare måste du börjar skriva lite mer än vad steg 3 bevisar. Detta betyder att du måste visa dig som person mer. Så det du gör är att införskaffa en videokamera och filmar det du gör dagligen så besökarna både kan läsa och se vad du gjort.

7. Modeblogg - Nu är du nästan en väldskändis! Men det är en bit kvar vilket betyder att du måste öka trycket, du måste börja ta bilder på dig själv och göra inlägg om vad som är "dagens outfit", vad det är spelar ingen roll, du behöver inte ens ha kläder på dig!

8. Kändis sökes - Detta steg går ut på att du kedjar dig fast utanför Expressens nyhetsbyrå och hotar med att dö där om du inte får en intervju i tidningen.

9. Skandalen - När du kommit såhär långt är du erfaren. Det du nu måste göra är att vara med i en dokusåpa/tvprogram och skapa så många skandaler du kan på kortast tid. Det kan vara ett bra exempel att studera Britney Spears innan du utför detta.

10. Ryktet - Detta är väldigt svårt och kan endast utföras av de bästa. Du måste nu skapa ett rykte om en kändis så hans/hennes karriär går i grunden och ju fler du lyckas förstöra för desto högre status får du.


Som ni ser har ni igen lätt väg framför er, men med min hjälp här så har ni nu verktygen, nu är det upp till er hur ni är redo att använda dem.

Tills vi ses igen. Eller tills ni ser mig.

2 kommentarer:

Karin sa...

Hahaha! Jamen då har jag lite att pyssla med då!

Bagera sa...

Hehe ja precis! Det är en lång väg, men den är inte omöjlig =D

Kul att du börjat skriva igen!