söndag, mars 15, 2009

Med vacklande ord....

Det höll på att bli en rejält misstag igår, något som hade vänt min värld upp och ner.
Något så hemskt att jag förmodligen hade fått flytta utomlands för att aldrig kunna bli igenkänd igen.
Det var nämligen 0.27% ifrån att bli Caroline af Ugglas låt "Snälla, snälla" som vinnare i vår egna tvistade Melodifestival!

Hennes låt är som taggtråd, intryck i örat och varje gång du ska försöka ta bort den jävla tråden så fastnar den hela tiden. Jag förstår verkligen varför folk lider utav depression i det här landet, för om ni lyssnar på den låten så vill man ju självklart inte leva mer, för vem vill leva med taggtråd i örat?

Så istället för att ni ska sitta och läsa om hur jag pissar på den här låten så tänkte jag att jag faktiskt ska skriva om den lite så som den verkligen skulle varit:

Bidrag nummer 2, "Snälla, snälla", text och musik Jonas..svooooooooosh! (Så de lät när de representerade en låt igår ju!)

Snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig, snälla, snälla, snälla, snälla
Stanna kvar hos mig
För jag behöver ju dig

Snälla, snälla, snälla, snälla
Ja ber verkligen dig, snälla, snälla, snälla
Byt inte kanal
För du måste rösta på mig

För när du hörde min sång
Fick du aldrig nån bång(e)
Jag kunde höra - ja, jag kunde höra
När du var påväg till toan föra att hosta upp din pizza
Bort från mig

Så snälla, snälla, snälla, snälla
Jag ber dig, snälla, låt mig inte sitta
Sitta ensam här
Nu när alla är där

Så snälla, hjälp mig fatta
Hjälp mig att förstå
Ja, vad har jag gjort för fel som har fått dig att gå
Ja, för det är väl för att sången är så

Och jag hatar, ja, att jag vet
Att ingen tittade på mig medan ni satt och sket
Allt som var kvar, - ja, allt som var kvar
Allt som var kvar, var en tom sal och inga tittare
Och bara mig

Så snälla, snälla, snälla, snälla Säg att ja är ung och poppis , säg det nu
Ta mig ej av denna scen och säg att jag är ful
För det är ju så det blir

Så det blir.

Du undrar vad du har gjort för fel Caroline af Uggla och det jag har som svar till dig...är du!
Du Caroline är felet till att jag och alla andra levde i misär under din låt!

Jag och hela Svenska befolkningen tackar dig för att du klev av scenen!

Over and out!

3 kommentarer:

Robin sa...

Baggo i sitt esse som vanligt. Vem borde ha vunnit enligt schlager-gurun himself? Tyckte alcazar var rätt svängiga ;P

Bagera sa...

Haha, pricken över i:et. Vem borde vunnit? Jadu, ja tyckte att hon som vann hade en bra låt så var en värdig vinnare enligt mig iaf =)

Haha Alcazar..killen har för fan en rosa mic höll på att smälla av ^^

Julia sa...

Där satte du spiken i kistan, klockrent! haha caroline af ugglas tillhör inte direkt mina personliga favoriter heller, milt uttryckt ;) :P