fredag, mars 28, 2008

Totalt dum i huvet...

Jag trodde faktiskt jag var en sådan person som verkligen kunde klara alla utmaningar jag tog på mig, men idag vart det iaf bevisat att jag inte kunde ha mer fel!

Jag hade min sista tenta för veckan vilket var matematiken (derivata, integraler, grafritning och diff ekvationer) och jag trodde ett tag där att jag hade bra kontroll över matten, jag kunde lösa talen i boken och det mesta gick in. Sen kommer tentan och vips så är det som att det är en helt annan kurs, jag gör som jag brukar göra men det går inte ändå.

Så här har ni mig, killen som inte klarade av De båda matematik kurserna, mekanik kursen och kretstekniken, kort sagt allt som var nytt för mig.
Jag har inte klarat av en enda jävla kurs som har varit av något nytt.

Så nu är det såhär, om jag inte klarar av att få godkänt i någon utav dessa skitkurser får jag inget csn-bidrag och därigenom inte längre kan betala min hyra här i karlstad. Så det som ja kanske har bäst chans på är första matten eller kretstekniken men ja lär väl inte ha den turen.

Jag fattar verkligen inte, hur mycket jag än pluggar kan ja verkligen inte! Jag kaninte matte, jag förstår inte matten, det finns ett rätt och tusen fel att göra.
Jag har i hela mitt liv mer eller mindre chansat på vartenda matteprov jag fått, folk säger att man kan testa om man fått rätt svar, jo visst på vadå 10% av alla uppgifter?!

Så nu har jag underbara 4 ämnen att plugga på i 2 månader med 4 st tentor i slutet. Fan de här livet blir ju bara bättre och bättre!
Medan ni andra har ett bra välbetalt jobb kommer jag fortsätta gå på det här äckliga universitetet till jag ramlar ihop och dör i boblioteket när jag är 88 år gammal.

McDonalds kryper ett steg närmare.

Inga kommentarer: