tisdag, mars 25, 2008

Jonas hoppar...och totalmissar!

Det här med tentaveckan är ju verkligen hur bra som helst, lägger den då det skulle ha varit lov så vi absolut inte ska kunna fira påsk med nära och kära, är inte universitet underbart?!

Jag har nyss kommit hem från världens fetaste knockout, från min kära motståndare, mekanik. Jag tänkte om jag ändå kunde köra några vänsterjabbar och stå till en 6 poäng skulle de betyda en teknisk knockout och jag hade fått en 3a som betyg på mekaniken. Men redan i början av ronden får ja en riktig käftsmäll av fackverket, hann inte riktigt repa mig, men jag ser ljuset i tunneln då jag ser en uppgift jag faktiskt har en liten susning om att klara.
Jag gör mitt bästa och får faktiskt fram ett svar, men felet var att svaret var lika fel som Beckhams straffspark..åt helvete helt enkelt!

Jag kollade igenom häftet på 5 frågor och såg att den sista bör jag minsan kunna! Så jag hoppade direkt dit för att få arbeta med något som jag fattar mig på, men ju mer jag läser ju större blir mitt frågetecken.

Efter 1½ timma av stirrande på ett papper med text som inte hade någon betydelse allt för mig beslutade jag mig för att ge upp, ta en sista fet smäll och falla till marken.

Mekaniken segrade den här gången, men nästa gång sopar jag mattan med dig!

Nu återstår endast Matematiken på fredag, där känns det mer som om jag har det tekniskt för att kunna dunka ner den, jag har även haft många bra tränare så på fredag blir de allt eller inget! och det är inte jag som går hem tomhänt ännu en gång.

Never!

2 kommentarer:

Karin sa...

Sätter du nästa tenta vill jag (kräver jag) att du ställer dig upp och skriker "Adriaaaaannnn" i bästa Rocky-anda! Yes? Du måste bara jobba på högerjabben så blir det knock out i första ronden!

Bagera sa...

hahaha, det skulle medföra att jag ändå hade fått ig tack vare ett illa uppförande i tentasalen!

men jag ska nog hitta på något som kan passa ditt krav ska du se =D