torsdag, juli 12, 2007

Mot högre höjder!

Solen tittade fram i 2 dagar och vips så är den borta igen, Sveriges klimat är ju underbart!
Men pokern går på och mitt mål på 290$ ska inte vara omöjligt, så är det!
Så jag har kämpat på här nu i två dagar och lyckats spela tre stycken 5$ SnG. Jag hatar verkligen att spela på så långa nivåer men de är ju antingen det eller chansen att förlora bankrullen mycket snabbare.

Den första Sng'en gick inge vidare, kommer inte riktigt ihåg hur de gick men ja fick i alla fall inga pengar för det. Sen lade jag ner för dagen och drog igång igen nästa dag med två nya SnG.

Den ena var en vanlig 9-manna medan den andra var en 18-manna. Den första gick inge vidare gjorde mitt vanliga fel och gå all in på drag vilket är ett totalt nybörjarfel! Men nångång ska jag väl lära mig av det!

Den andra gick mycket bättre, kom snabbt upp på 3000 i marker och låg runt 3a tills finalbordet då jag plockade upp QJ i mittposition. Jag höjer 3BB och får en syn två stolar bort från mig, floppen kommer Q x x och han betar ut halva potten ungefär och jag ställer. Då har han AA och jag ligger illa till eftersom han var 2a och jag 1a i det fallet, men lyckats med att pricka en Jturn och ja är ordentlig chipleader.
Resten av turneringen går som smort, 2a chip ligger på 5500 medan jag hade 14000. Sen när vi är HU så spelar ja lungt och sansat eftersom att förlora en all in sits gör att jag då ligger under..vilket också hände, nu hade hela spelet vänt jag låg på 10000 medan han hade 15000.
Plockar då upp Kh4h och floppar färg, han bettar på och jag synar, men ställer på turn och får ingen syn, då ligger jag runt 5000 över honom och får upp 5c4c och floppar trissen, han ställer med par i 10:or och jag tar hem turneringen med 36$!

Session: +19,5$
Summa: 71,25$
Återstående: 218,75$

Inga kommentarer: